onsdag, juni 10, 2009

Student i regn

Idag går de stackars studenterna ut här i "byn". Inget roligt väder att åka runt i.
Men det ska bli kul att titta på när de kommer. Blir väl mitt på lunchen så jag får skynda mig ut med hunden innan det blir för livat och glatt där ute.

Kom precis på mig själv med att fundera på om det var bra eller dåligt väder på min egen student. Om jag minns rätt så var det två-tre droppar som trillade ner på vägen hem, men annars rätt okej.

MEN så inser jag nåt annat - att det är exakt 10 ÅR SEDAN jag åkte runt i en grisrosa jänkare men matchande grisrosa champagnefläckar på klänningen. Att det kan ha gått så lång tid - 10 år, det är ju en evighet nästan - ändå känns det som igår, eller ja, säg tre veckor då...
Och jösses så gammal jag måste ha blivit, jag har nog inte hängt med i utvecklingen där riktigt ;)
Ska tiden hålla på att gå så här fort så blir jag ju pensionär om ett par månader. Nu har jag ångest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar