onsdag, april 22, 2009

Oförskämt pigg

Hur är det för er andra som GI-ar? Studsar ni oxå upp på morgonen och sjunger halleluja på väg till duschen?
Jag kan inte förstå det här - jag har varit en morgonzombie hela mitt liv - men nu är det en fröjd att stiga upp. Jag inbillar mig till och med att påsarna under ögonen är borta...

Det skulle kunna bero på att jag sover jäkligt bra numera, på kvällen räcker det att jag tittar på sängen så somnar jag. Förut kunde jag ligga i timmar och vänta på att blir trött...

Jag är helt säker på att detta är ett resultat av GI-kosten, för jag har provat till och från i perioder under de senaste två åren. Och samma resultat varje gång, vikten är det lite si och så med, men jag mår förbannat bra! Och det är rätt VIKTigt det med :)

4 kommentarer:

  1. Ja jag känner så också men sen kan jag inte hålla mig iaf... Jag blir också duktigare med motionen när jag äter bra och tvärtom. Gott är det iaf.

    SvaraRadera
  2. Nä, visst är det svårt att stå emot frestelser!!! :)

    SvaraRadera
  3. Tyvärr inte...men ganska pigg är jag. Förutom nu då när pollen har slagit klorna om mig. Men jag känner stor skillnad mellan de dagar jag stoppar i mig kolhydrater mot de dagar jag inte gör det. Mycket piggare om jag låter bli, men det är svårt...;)

    SvaraRadera
  4. Jag är helt klart piggare. Vet inte om det är den tidigare avsaknade motionen eller GI-kosten. Tror nog på en kombo av dem.

    SvaraRadera