måndag, maj 25, 2009

Tillbaka på banan

Tur att det är måndag igen.
Denna helgen vill jag helst bara stryka ur kalendern...
Jag har till och med ätit potatis, det värsta av det värsta, nästan värre än fikabröd ;)

Men nu så - nu är det dags att vara duktig igen! Jag har rivstartat veckan med ägg i stora lass, åter igen tagit bort mjölk/grädde från kaffet, tagit med en riktig GI-ig lunch för att slippa hamna på lunchrestaurangen och ikväll är det jag som åker och handlar vettig mat inför veckan!

På något konstigt vis är jag motiverad trots allt fuskande. Det blev 1,3 upp på vågen efter långhelgen och jag hade kallt räknat med 2,0. Det är ju alltid nåt.... Förhoppningen är att kolhydraterna har bundit ungefär 2 kilo vätska som vanligt... och nu ska dessa bort!!!
Det enda jag skött i vanlig ordning är mina promenader, jag tror faktiskt att jag har snittat mer steg i helgen än annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar